Τα 30 χαρακτηριστικά της κακής διοίκησης! - Fovera Prostasia
Testimonials
Δείτε τι είπαν οι πελάτες για εμάς

ΑΘΗΝΑ: 210 33 11 330 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 2310 514 669

Blog

  • Αρχική
  • Blog
  • Τα 30 χαρακτηριστικά της κακής διοίκησης!
Τα 30 χαρακτηριστικά της κακής διοίκησης και πώς να τα αποφύγετε!

Τα 30 χαρακτηριστικά της κακής διοίκησης!

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που θέλουμε να έχει ένας manager; Γιατί θέλουμε να μας διοικούν κάποιοι άνθρωποι ενώ για κάποιους άλλους θα προτιμούσαμε να πάμε να εργαστούμε σε μια άλλη εταιρεία ακόμη κι αν πληρωνόμασταν λιγότερο;

Και γιατί πιθανώς να φεύγουν κάποιοι εργαζόμενοι μας που ενώ εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι καλοί, πηγαίνουν στον ανταγωνισμό και διαπρέπουν; Οφείλεται μονάχα στα χρήματα που τους δίνουμε ή αυτό οφείλεται σε κάτι που πρέπει εμείς να αλλάξουμε ως manager σχετικά με τον τρόπο που διοικούμε την ομάδα μας.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα εξετάζοντας τι σημαίνει κακή διοίκηση και ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός κακού manager. Ίσως βρούμε κάποια στοιχεία που πρέπει να αλλάξουμε, να βελτιώσουμε, να ενδυναμώσουμε και να βάλουμε την προσοχή μας. Δεν είναι κακό να κάνουμε αυτοκριτική  κάποιες φορές.

 

1. Ένας κακός manager θα έβαζε τον εαυτό του και τα προσωπικά του συμφέροντα και οφέλη πάνω από το καλό της ομάδας που διοικεί. Και θα καρπωνόταν την «δόξα» από την επιτυχία και την παραγωγή των μελών της ομάδας του.

2. Είτε δεν θα είχε στόχους είτε θα έθετε στόχους οι οποίοι δεν θα ευνοούσαν όλα τα τμήματα και τις πλευρές της εταιρείας του.

3. Δε θα επέλεγε το κατάλληλο προσωπικό για την εταιρεία που διοικεί. Δεν θα χρησιμοποιούσε αντικειμενικά κριτήρια, αλλά υποκειμενικά. Δεν θα έπαιρνε όλα τα αναγκαία μέτρα για να τοποθετήσει ένα ικανό και παραγωγικό άτομο μέσα στην ομάδα.

4. Δε θα ανέβαζε το ηθικό της ομάδας του και θα συμπεριφερόταν με αυταρχικό τρόπο.

5. Η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας του, μεταξύ διοίκησης και ομάδας δεν θα έρεε ελεύθερα με αποτέλεσμα να μην είναι όλοι συντονισμένοι στην ίδια σελίδα, έχοντας ξεκάθαρο το όραμα και αυτό που καλείται να πετύχει ο καθένας από την θέση του. Δεν θα λειτουργούσαν συντονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι, αλλά ο καθένας θα κοιτούσε τον «μικρόκοσμό» του και αυτό που πρέπει να κάνει εκείνος και τίποτα άλλο.

6. Θα ευνοούσε συγκεκριμένες κλίκες που έχουν δημιουργηθεί στην ομάδα του και δεν θα λάμβανε τα αναγκαία μέτρα για να τις εξουδετερώσει. Θα λειτουργούσε πάντοτε υπέρ μιας κλίκας και όχι με βάση το καλό όλου του συνόλου.

7. Δε θα αναγνώριζε την υπευθυνότητα του και το ποσοστό συμμετοχής του για τα αποτελέσματα της ομάδας του. Αντιθέτως, θα την κατηγορούσε όταν κάτι δεν γινόταν σωστά.

8. Θα διοικούσε την ομάδα του με αυταρχικό τρόπο και τα μέλη της ομάδας του θα συμμορφώνονταν στις εντολές του όχι επειδή θέλουν να πετύχουν τον στόχο, αλλά επειδή θέλουν να αποφύγουν την «τιμωρία», την κακή συμπεριφορά του απέναντί τους και βεβαίως τις απειλές του.

9. Δε θα αναγνώριζε ανοιχτά και δεν θα επαινούσε το προσωπικό του όταν χρειαζόταν.

10. Θα υπήρχαν πολλές και συχνές αυθαιρεσίες στο μοντέλο διοίκησης που εξασκεί, καθώς δεν θα υπήρχαν ξεκάθαρες πολιτικές, γνωστές σε όλους και γραπτές κατευθύνσεις σχετικά με το πώς πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει κάτι.

11. Δε θα έκρινε την αποτελεσματικότητα και την απόδοση του προσωπικού και των τμημάτων του με βάση συγκεκριμένους, αντικειμενικούς και κατάλληλους δείκτες μέτρησης, αλλά με βάση υποκειμενικά κριτήρια και βάσει του ποιος «τα παρουσιάζει» καλύτερα σε εκείνον.

12. Δε θα ερευνούσε προσωπικά μια μη βέλτιστη κατάσταση, αλλά θα λειτουργούσε μονάχα με βάσει αυτών που του μετέφεραν κάποιοι.

13. Δε θα ενδιαφερόταν να ακούσει τις συμβουλές αυτών που πραγματικά και αποδεδειγμένα δείχνουν ενδιαφέρον για την πορεία της επιχείρησης, αλλά θα είχε τα αυτιά του κλειστά σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία και επικοινωνία για βελτίωση.

14. Δε θα είχε ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την ανάπτυξη της επιχείρησής του με ξεκάθαρους βασικούς και δευτερεύοντες στόχους για τον καθένα από τα τμήματά της.

15. Δε θα σχεδίαζε και θα συντόνιζε την ομάδα του, αλλά θα λειτουργούσε κατά κύριο λόγο ως πυροσβέστης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που αυτές παρεμπιπτόντως θα ήταν καθημερινό φαινόμενο λόγω έλλειψης οργάνωσης και συντονισμού.

16. Θα ήταν κλεισμένος στο γραφείο του και δεν θα κυκλοφορούσε στην επιχείρησή του. Δεν θα ήξερε σχεδόν τίποτα για το προσωπικό του και την ζωή του. Με λίγα λόγια δεν θα ήταν δίπλα τους, αλλά απέναντί τους.

17. Όταν θα μιλούσε σε κάποιον για την ομάδα του δεν θα ήταν περήφανος για αυτήν και δεν θα την εξύψωνε ή παίνευε στον συνομιλητή του.

18. Δε θα προσπαθούσε να βελτιώσει τις γνώσεις του σχετικά με την διοίκηση των ανθρώπων και με την προσωπική του βελτίωση, καθώς εκείνος ξέρει πάντα περισσότερα από όλους τους άλλους.

19. Θα επιδίωκε όλη η προσοχή και τα «φώτα» να είναι πάνω του αντί στην ομάδα του.

20. Δε θα πίεζε επίμονα για να επιτευχθούν οι στόχοι, αλλά θα ήταν συμπονετικός με τις αποτυχίες και πάντα θα έβρισκε ένα λόγο για να την δικαιολογήσει.

21. Ο μοναδικός του στόχος για την εταιρεία του θα ήταν το κέρδος και δε θα υπήρχαν στόχοι όπως το προσωπικό του να είναι ικανοποιημένο και υπερήφανο που εργάζεται εκεί. Δε θα έθετε ανώτερους στόχους πέρα από το κέρδος.

22. Δε θα επέμενε εκεί που χρειάζεται, κατεύθυνε ενεργά τα μέλη της ομάδας του, δε θα αποτελούσε παράδειγμα εργατικότητας και αφοσίωσης σε όλους τους υπόλοιπους.

23. Δε θα απομάκρυνε τα άτομα που δημιουργούν προβλήματα, που δεν είναι αποτελεσματικά και ικανά να διεκπεραιώσουν το πόστο τους, τα άτομα που τρέφονται από κουτσομπολιά και δε θέλουν το καλό της ομάδας. Τα άτομα που αλλοιώνουν και κόβουν την ελεύθερη επικοινωνία μέσα στους κόλπους της επιχείρησης και ενεργούν με βάση τα δικά τους κίνητρα. Θα τα άφηνε να περιφέρονται μέσα στην εταιρεία του και να επηρεάζουν αρνητικά το κλίμα και τους συνεργάτες τους.

24. Θα ήταν ανήθικος ως προς την συμπεριφορά του σχετικά με τους πελάτες, προμηθευτές, προσωπικό κλπ. δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ανασφάλεια στο προσωπικό του και αβεβαιότητα στο περιβάλλον.

25. Δεν τηρεί τις υποσχέσεις του που έχει δώσει είτε αυτή αφορά κάτι που έχει υποσχεθεί σε ένα μέλος της ομάδας του είτε σε ένα πελάτη κ.ο.κ. Χάνει την αξιοπιστία του με αυτόν τον τρόπο και διαλύει την εμπιστοσύνη που έχουν οι άνθρωποι στο περιβάλλον του ως προς αυτόν.

26. Δεν έχει πάθος για αυτό που κάνει. Δεν εμπνέει τον κόσμο γύρω του να εργαστεί περισσότερο, να δώσει παραπάνω από αυτό που λαμβάνει, να κάνει ό,τι χρειάζεται για να πετύχει προσωπικά και επαγγελματικά τους στόχους του.

27. Καλύπτει τις περισσότερες φορές την σκληρότητα στις σχέσεις του με τα μέλη της ομάδας εμφανίζοντας την ως «αναγκαιότητα» λόγω μιας επείγουσας κατάστασης.

28. Δε διοικεί προσπαθώντας να πετύχει το υψηλότερο επίπεδο συμφωνίας σε μια ομάδα. Αντιθέτως, δίνει εντολές οι οποίες των οποίων δεν είναι κατανοητός ο λόγος που δόθηκαν.

29. Δε λειτουργεί με ταχύτητα. Καθυστερεί στις επικοινωνίες και στις αποφάσεις του. Κρατάει, σταματάει και παρεμποδίζει τα πράγματα και τις επικοινωνίες να ρέουν άμεσα και ανεμπόδιστα εντός και εκτός της επιχείρησης.

30. Δεν φροντίζει να θέτει εκ νέου υψηλότερα επίπεδα αναγκαιότητας όταν έχει επιτευχθεί ένας στόχος. «Χαλαρώνει» τον έλεγχο και την ένταση των δραστηριοτήτων. Λειτουργεί δηλαδή με διαλείμματα και ανεβοκατεβάσματα στην παραγωγή όχι μόνο την δική του, αλλά και σε αυτή που απαιτεί από τους υπόλοιπους.

 

Για να μπορέσουμε να κρίνουμε αν ένας manager έχει κάνει καλό έργο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πόσο κοντά έχει φτάσει στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Τους προσεγγίζει με την διοίκηση που ασκεί ή απομακρύνεται από αυτούς;

Ένας καλός manager κρίνεται με βάση το πόσο καλά έχει προγραμματίσει τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι, πόσο καλά έχει κατανείμει στους εργαζόμενους τις αρμοδιότητές τους και πόσο πετυχημένα συντονίζει τις ενέργειές τους για τους πιάσει.

Ελπίζουμε διαβάζοντας το πώς δεν πρέπει να είναι ένας manager, να σας βοηθήσει να δείτε αν και τι πιθανώς να χρειαζόταν να βελτιώσετε στο δικό σας μοντέλο διοίκησης για να επιτύχετε ως manager και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.

Καλή επιτυχία!

 

Το άρθρο αυτό γράφτηκε από τον Μαζαράκη Σέργιο, σύμβουλο επιχειρήσεων και ιδιοκτήτη της εταιρείας Business Coaching Lab.